Julen är här

... och drömmen om en vit jul har slagit in med råge! Gubben vinter har tagit ett järn grepp om hela vårt avlånga land, brr...-  Dagarna går så fort och man hinner liksom inte med. Känner ni igen det? Och vart tog tiden med Danbandsbrudar vägen? Det var så konstigt och tomt i måndags ,man hade nästan lite abstinensbesvär ... det har varit en underbar tid att varje måndagskväll bänka sej i soffan och drömma sej tillbaka till den underbara sommaren och allt roligt vi fick vara med om.- Jag vill tacka alla som hört av sej under denna tiden och gillat programmet, jag har också fått många fina ord på alla julkort som vänligen sänts till mej. Stort TACK till alla. Vi kanske kan hoppas på en DVD samling,det verkar som om många skulla vilja ha det.       -Ja, i går när jag gjorde slut spurten på julklapps inköpen ,så var det många som såg lite smått pressade ut och köerna var tämligen långa. Som jag brukar säja ,det blir jul ändå ,även om inte allt är tipp-topp. -Några fina julbord har jag i alla  fall hunnit med att sjunga på. Ett par st.här i Växjö och nu senast i söndags på en julkonsert i Eringsboda Brunn. Ni som är ute och dansar vet säkert att detta är ett av Sveriges finaste och största dans ställen. De sympatiska arrangörena Eva o Claes räknade ut att jag nog varit där och spelat runt 40-45 ggr.under mina år i dansband ! Plus att jag också dansat där ett flertal gånger.  Så det kändes verkligen som en stor ära att få sjunga där ,nu som solist. Trots det mycket dåliga vädret kom det ändå en stor skara av människor som ville höra på oss som uppträdde. Claes o Eva med mycket välsjungande barnbarn och några lokala stjärnor och jag gjorde vårt bästa för att publiken skulle trivas, och  det verkade som om de uppskattade det vi bjöd på. Jag hade fått begäran att sjunga Together again och det gjorde jag så gärna, jag älskar den låten. Föreställningen avslutades med att vi sjöng Stilla natt tillsammans utan komp och det var mycket stämnings fullt.  -  Sedan en något "slirig " färd hem mot Växjö. Lyckligvis inga fyrfotade vänner på vägen. - Nu väntar lite jul ledigt och nästa jobb är i på Nyårs afton i Velanda IOGT Lokalen. Där kan man både dansa ,äta god mat och jag har fått äran att vara gästartist denna sista kväll på det händelse rika året 2010. Läs mer om det på första sidan. Detta året har varit ett av de bästa i mitt liv och jag ser med glädje och förväntan framemot 2011!    - Till sist vil jag önska er alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR! Ta väl hand om er och kör varligt,Ni är värdefulla! Många varma kramar från Mona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0