Första advent

Så var det måndag igen. Och inte vilken måndag som helst,det är första veckan  i advent och så är det "Dansbandsbrudarnas " kväll!  Nu är det fjärde avsnittet ,lika spännande varje gång.  -När jag tittar ut genom fönstret så ser jag snöflingorna i sin ystra dans och det är lite svårt att  tänka sej in i att i somras gick man omkring i klänning och så lätta kläder som möjligt. Och förståss pustade över att det var för varmt . Jag lovar att jag aldrig ska klaga på värmen mer! -Hoppas ni hade en fin första advent ,det är ju lite speciellt så här några veckor före julen .Alltid mysigt att tända det första ljuset och kanske ta lite glögg och pepparkakor. -Jag fick  i all hast åka iväg och köpa en ny ljus stake eftersom en gått sönder .Det fanns olika färger vitt, rött ,ljus blått(!) och så förståss rosa. Jag ska inte säja vilken jag köpte, men den var inte vit och inte röd...  - Denna veckan har jag två trevliga jul fester som jag ska sjunga på, det är alltid kul att se hur fint arrangörerna gjort och lagt ner mycket jobb på tt få det så trevligt och "jul likt" som möjligt. Ja ,det var väl allt för nu ,som man säjer i TV...       Ha en riktigt fin vecka och ta det varligt på vägarna. Puss o kram Mona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0