Solkyssta dagar och regntunga skyar...

Ja,ungefär så kan man sammanfatta tiden som varit sedan vi hördes sist. Typisk svensk sommar,eller hur? - Men för att ta det i tur och ordning så var det verkigen en strålande sommardag när jag sjöng på Vallarnas Allsång i Falkenberg 11-7. Visserligen regnade det i Växjö ( Sveiges regnrikaste stad) men när jag kom några mil innan Halmstad så sken det upp och himlen var så blå som aldrig förr! Jag anlände i god tid till repetitionen och träffade härliga arrangörerna Bo, Matz och Håkan .Alla gamla bekanta sedan förr.  På scenen fanns det underbara bandet och kören. I vimlet av duktiga musikanter var "Hippas",som spelar steeluitar och han har också medverkat på min cd "Countrypärlor". Föreställningen började 19.00 och jag kan bara säja att det var en magisk upplevelse att stå på scenen och se ut över ett  hav  av människor i den vackra sommarkvällen.   Just under "Togeher again "en låt som jag älskar,så var det verkligen en "aha-upplevelse". Så var det ju min "hemmaplan"också!  - Under kvällen framträdde  flera av Falkenbergs lokala stjärnor ,det var mycket örongodis!  Efter pausen gjorde allas vår Sten Nilsson ett bejublat framträdande ,lika fräch och stilig som alltid.  Vill du ta del av hur det såg ut på Vallarna denna solbelysta,förtrollade  kväll,så finns både video och bilder på min FB och på min hemsida. Givevis också på Vallarnas hemsida och FB .    -  Så blev  det torsdag 14-7 och Allsång i Å-Parken i Tyringe hos goa fam.Wrambjer. Det var då som de regntunga skyarna kom fram.   Så det blev att flytta in till Cafe´ 21 ,ett underbart ställe som Wrambjers  rår om och som har underhållning  under vinterhalvåret.  Tyvärr var Tyringes egen "grand old lady",Elizabeth  Wrambjer , sjuk och kunde inte vara med. Men Karin och Christer var på  G ,och gjorde sitt allra bästa. Naturligtvis  hoppas vi alla att hon snart är tillbaka igen.    Man kan säja att det blev en annorlunda kväll,men ändå mycket rolig, det var vi som uppträdde ense om. Vi som turades om att sjunga var Thorleif,fam. Albin ,Caroline Rasmusson och undertecknad.      - Nu hoppas jag att de regntunga skyarna ska lätta,  och att solen kommer tillbaka.  - På söndag  är det dags för mitt traditions enliga besök på natursköna Vallsjöbaden utanför Sävsjö. Kl 15.00 börjar jag sjunga och det blir en avd. svensk musik och efter pausen  kommer alla country låtarna. Varmt välkommen om du har vägarna förbi! Må väl och njut av livet! Kram  Mona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0