Dansbandsbrudar ,vecka två.

Mona G

Foto: Smålandsposten

 

Hur har ni det i gråvädret? Här är ingen snö som väl är fast regnigt och lite mulet .Men hösten kan vara skön och vilsam också. Det gör ingenting om man inte är brun och det är tillåtet att sitta inne och mysa  på kvällarna. På sommaren måste det liksom hända så mycket ,annars är man lite "ute"... Fast sommaren 2010 hände det väldigt mycket ,den tiden kommer alltid att finnas bevarat i mitt hjärta och sinne - I måndags 8-11 var det så äntligen dags att titta på några glimtar som TV dokumenterat .Det var då premiär på "Dansbandsbrudar! Visst var det oändligt spännande innan jag såg hur allt såg ut. Kanske lite ovant att se och höra sej själv i olika situationer men jag har fått så jätte mycket positiva kommentarer så jag är väldigt  glad och  nöjd. - Det har varit mycket radio runt "Danbandsbrudar" i veckan. På måndag förmiddagen (samma dag som premiären)gjorde jag en telefon intervju med min goda vän och duktiga kollega Helene Persson på SR.Kristianstad. TV teamet var med när jag besökte henne i somras,kanske vi får se lite av det i morgon.  - På kvällen  var det ett inslag i TV4 nyheterna från  Växjö.       -Tisdagen 9-11 började dagen väldigt tidigt med ett besök på SR.Kronoberg .Jag var där mellan 07.05-07.55. Per Broleus var programledare. På eftermiddagen var det dags för ett inslag i SR.Kalmar med Lennart Palm som gjordes "per länk",alltså satt jag i en studio på R.Kronoberg.Så det blev mycket pratat denna dag. Kul att radion är så intresserade. Det märks att dansbands musiken är på stark fram marsch och i ett gammalt "dansbands hjärta" så känns det helt underbart!   Oj, det hände ju lite mer denna vecka som jag måste berätta. Onsdagen 10-11 var min duktiga "medbrud"Emma och jag på Dansradion i Frillesås utanför Varberg och gjorde ett program hos Royne Nilsson. Det är lite roligt att vi är två hallänningar bland"brudarna".  Det var trevligt att vara med "live"och rolgt att höra hur Emma och hennes Face 84 ser på det här med dansband. En händelse rik och rolig vecka.- Nu ska jag sätta mej och göra klart min nya låt som jag skrev lite om i går. Jag har bara  texten i verserna kvar att göra och jag hoppas få den klar i kväll. Dags att ta fram den lilla skrivboken jag har med text förslag som jag  kommit på. - Ha en bra vecka och så hoppas jag att vi ses i "rutan"imorgon! Stor kram från Mona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0