Vilken vecka...

Dansbandsbrudar i TV4:s förkväll.   Foto: Tv4.se
Dansbandsbrudar hos förkväll Foto: tv4.se

Tänk att det gått drygt en vecka sedan vi "brudar" var i Stockholm för att vara med i Förkväll .Kan inte förstå var tiden tar vägen...-Det har varit en mycket händelse rik vecka med flera  intervjuer och något  TV inslag.   Men jag ska försöka att så kortfattat och lättsamt som möjligt berätta vad som har hänt.    -Fredagen 29-10 började med en press konferens på Bon Palais vid 11 tiden på förmiddagen ,och det var  naturligtvis jätte roligt att möta de goa"medbrudarna "igen.Alla uppklädda och söta.-Vi fick träffa journalister från både stora och små tidningar bl.a. Expressen och Se o Hör .En hel del har redan skrivit och jag gissar att det blir något i helgen också .Fantastiskt kul att intresset var så stort,vi kunde nog varit kvar mycket längre än tilll 14.00 . Men då var det dags att åka i väg till Paradise hotell,så heter stället där Förkväll spelas in,så då fick vi tacka för oss.       -  Det hade egentligen behövts en mindre turne´buss för att att alla väskor skulle få plats,men det blev en taxi ,modell större som hämtade oss.        -Vi blev mycket väl bemötta av värdinnan Molly på Förkväll och allt var mycket proffsigt upplagt .Smink(tack och lov) utfördes efter alla konstens regler och "myggor"-alltså mikrofoner ,fixades och kollades noga.       - Vi fick förstås träffa de övriga medverkande ,bl.a. Danskungen Tony Erwing som tillfälligtsvis tagit av dans skorna och istället greppat stickorna. Ganska härligt när han och en av programledarna Adam Alsing sitter och stickar! Självklart pratade vi med lika sympatiska Linda Lindorf(ni vet Bonde söker fru) som också leder Förkväll på fredagarna -AnnaBook stod för den goda maten och vi fick också lyssna till nya stjärn skottet Yasmina Cara.     Tyvärr fick vår kära Melissa lämna oss innan det blev dags för vårt inslag,men vi hoppas att vi alla kan vara med om det blir något mer gemensamt framträdande,det känns mer rättvist då. -Så blev det äntligen dags för oss att sätta oss i TV soffan och småprata om vårt program och hur vi lever och arbetar. Vi var med i två inslag och i andra set fick vi bedömma olika raggnings sätt,en del bra en del dåliga. Man glömde snart bort att tv kamerorna var på. Sedan var det över för vår del och tjejerna hastade iväg till olika tåg och flyg som skulle ta dem till deras spelningar. Själv var jag ledig och åkte inte hem förrän på lördagen . En lite shopping tur hann jag förstås med  tillsammans med några goda vänner .Jodå ,jag gjorde några fynd som jag redan använt under veckans TV och tidnings intervjuer              -Nu gör jag en liten paus i alla händelser,tror knappt att någon orka läsa mer just nu, men återkommer i morgon med lite mer saker som hänt -Nu tänder jag ett ljus och sätter blommor vid min lilla pappas fotografi ,jag vet att han skulle vara så glad om han visste allt det här om "brudar". Och lilla kära mormor får också tankar ,blommor och ett lika vackrt litet ljus hon också  Ta väl hand om er så hörs vi snart!                      Puss o kram från Mona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0